Krasnoludy - podrasy?

Miejsce wypełnione księgami, zwojami, oraz sala konferencyjna pełna uczonych z całych Zapomnianych Krain. Rozmowy o Rasach i Klasach Postaci w Sword Coast Legends.
Awatar użytkownika

Autor wątku
Garen Tobilar
Włóczykij
Włóczykij
Posty: 6
Rejestracja: 05 wrz 2015, 19:19
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Krasnolud
Podziękował: 1 raz
Doceniony: 1 raz
Status: Offline

Krasnoludy - podrasy?

Postautor: Garen Tobilar » 05 wrz 2015, 19:56

Mam pytanie o krasie: mianowicie, czy będą po prostu krasnoludy czy będą jakieś podrasy. Kiedyś się grało w dnd ale to było dawno więc się pewnie pozmieniało. Ale kojarzę że w Neverwinter itd. były np. tarczowe i chyba wzgórzowe albo złote. Także podstawowe pytani - czy będą różne rodzaje krasnoludów i czy mają swoje staty czy tylko wizualne różnice? :twisted:


Wsparcie
Awatar użytkownika

Sarr
Wędrowny Czarodziej
Wędrowny Czarodziej
Posty: 71
Rejestracja: 20 lut 2015, 2:53
Skąd: The Planes
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Człowiek
Podziękował: 11 razy
Doceniony: 6 razy
Kontakt:
Status: Offline

Krasnoludy - podrasy?

Postautor: Sarr » 10 wrz 2015, 0:25

Garen Tobilar pisze:Źródło posta Mam pytanie o krasie: mianowicie, czy będą po prostu krasnoludy czy będą jakieś podrasy. Kiedyś się grało w dnd ale to było dawno więc się pewnie pozmieniało. Ale kojarzę że w Neverwinter itd. były np. tarczowe i chyba wzgórzowe albo złote. Także podstawowe pytani - czy będą różne rodzaje krasnoludów i czy mają swoje staty czy tylko wizualne różnice? :twisted:
Uff, jestem. Będą subrasy jak najbardziej. Nie wiemy jeszcze konkretnie które, ale na pewno są. Czy wpływają na statystyki - wygląda na to, że owszem, ale nie postawię księgi czarów że na pewno. Na 100% są natomiast zaimplementowane backgroundy dla postaci, czyli nowość 5-tej Edycji Dungens & Dragons. Są to tła fabularne służące do naszkicowania pochodzenia / historii postaci. I one faktycznie mają wpływ na statystyki.

Spodziewałbym się, że backgroundy są w jakimś stopniu uzależnione od subrasy, ale nie pamiętam, sprawdzę to później w podręczniku do papierowego D&D. Zapewne w Sword Coast Legends wygląda to podobnie.
Obrazek
Star Citizen: https://www.starcitizen-hub.pl
Polska grupa Baldur's Gate 3: https://www.facebook.com/groups/baldursgate3.polska
Twitter: https://twitter.com/SwordCoastPL

Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę.
Awatar użytkownika

Lothgar
Zbłąkany Wędrowiec
Zbłąkany Wędrowiec
Posty: 1
Rejestracja: 06 wrz 2015, 2:02
Skąd: Toruń
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Elf
Status: Offline

Krasnoludy - podrasy?

Postautor: Lothgar » 11 wrz 2015, 0:25

Krasnoludy jako podrasy?... :D Nareszcie uwzględniono to w mechanice :lol:.
A poważniej, cieszy mnie, jeśli to prawda. Więc podobnie dla innych ras. Zobaczymy jak w praktyce i czy nie będą to dwie różne wersje zasad, kampania i tryb online...
Awatar użytkownika

Czar
Redaktor SwordCoast.pl
Redaktor SwordCoast.pl
Posty: 6
Rejestracja: 31 sie 2015, 23:49
Płeć: Kobieta
Rasa: Elf
Doceniony: 1 raz
Kontakt:
Status: Offline

Krasnoludy - podrasy?

Postautor: Czar » 12 wrz 2015, 5:24

Po pierwszym zapoznaniu z grą mogę odpowiedzieć na Twoje pytanie. Owszem, mamy do wyboru podrasy i podobnie jak w Neverwinterze opcje graniczą pomiędzy Krasnoludami tarczowymi i złotymi. Różnice w statach są, wizualne za to minimalne.
Awatar użytkownika

Lynn
Włóczykij
Włóczykij
Posty: 8
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:27
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Półelf
Podziękował: 1 raz
Doceniony: 1 raz
Status: Offline

Krasnoludy - podrasy?

Postautor: Lynn » 12 wrz 2015, 14:49

Czar, czy jest dozwolone, abyś mogła zrobić screeny wszystkich ras/podras wraz z klasami? Ciekawi mnie to i byłbym wdzięczny.
You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world.
Awatar użytkownika

Czar
Redaktor SwordCoast.pl
Redaktor SwordCoast.pl
Posty: 6
Rejestracja: 31 sie 2015, 23:49
Płeć: Kobieta
Rasa: Elf
Doceniony: 1 raz
Kontakt:
Status: Offline

Krasnoludy - podrasy?

Postautor: Czar » 13 wrz 2015, 13:46

jasne, nie ma problemu. prawdopodobnie i tak zrobimy to, żeby móc dać Wam szerszy pogląd na grę. Muszę przyznać, ze kreacja po prostu zapiera dech w piersiach :D
Awatar użytkownika

Lynn
Włóczykij
Włóczykij
Posty: 8
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:27
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Półelf
Podziękował: 1 raz
Doceniony: 1 raz
Status: Offline

Krasnoludy - podrasy?

Postautor: Lynn » 15 wrz 2015, 18:29

Świetnie ^^ A jak to wygląda od strony.. hmm.. inaczej, czy wybór klasy/rasy etc. sprawia, iż każda z postaci ma swój jeden, niepowtarzalny start? Sorry za spamowanie, ale póki co wydatki na grę muszę odłożyć, znając życie zacznę grę miesiąc po wydaniu.

PS. Też tak macie, że jak piszecie wiadomość to wylogowuje Was z forum??
You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world.
Awatar użytkownika

Sarr
Wędrowny Czarodziej
Wędrowny Czarodziej
Posty: 71
Rejestracja: 20 lut 2015, 2:53
Skąd: The Planes
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Człowiek
Podziękował: 11 razy
Doceniony: 6 razy
Kontakt:
Status: Offline

Krasnoludy - podrasy?

Postautor: Sarr » 15 wrz 2015, 18:47

Lynn pisze:Źródło posta Świetnie ^^ A jak to wygląda od strony.. hmm.. inaczej, czy wybór klasy/rasy etc. sprawia, iż każda z postaci ma swój jeden, niepowtarzalny start? Sorry za spamowanie, ale póki co wydatki na grę muszę odłożyć, znając życie zacznę grę miesiąc po wydaniu.
Żadne spamowanie, super że piszesz :). Rozkręcamy to miejsce.

Więc w zeszły weekend nie mieliśmy dostępu do kampanii oficjalnej, wyłącznie kampanie autorskie graczy i kilku osób z n-Space (m.in. Ash Sevilla). Do tego można było pograć w "Dungeon Run", czyli szybko generowane lochy oraz tworzyć jedne i drugie. Tam nie było takich opcji, a edytor kampanii jest jeszcze lekko zbugowany i naprawdę prosty. Z tym że spokojnie, bo jak pomyślisz to stworzysz genialne przygody. Najważniejsze, że nie zajmuje to nawet 1/10 tego czasu co tworzenie w Neverwinter Nights i jest prawie tak proste jak granie.

No ale nie, to nie będzie gra MMO i podejrzewam że start każdy będzie miał identyczny. Wyobraź to sobie jako Baldur's Gate w 3D z pełnym wsparciem dla multiplayer i prostym edytorem przygód. Tyle że fabułę piszą ludzie którzy tworzyli do Dragon Age: Origins, Mass Effect I i II itd, stąd powinno być nieźle. Ba, kampania jest przygotowana na granie online.

Zdecydowanie odkładaj kaskę - może nie jest to jeszcze super oszlifowane, nowe opcje będą dochodzić z czasem, ale wygląda że mamy tu jakiegoś rodzaju diament...

Lynn pisze:Źródło postaPS. Też tak macie, że jak piszecie wiadomość to wylogowuje Was z forum??
Hmm, nie. Na dole forum masz odnośnik "Usuń ciasteczka witryny", kliknij w niego i zaloguj się zaznaczając "zapamiętaj mnie".
Gdyby coś takiego się powtórzyło (a może bo będziemy działać nad forum), zrób tak ponownie. Ew. pisz do mnie PW. Jeśli znajdziesz jakieś inne bugi gdziekolwiek - od razu pisz, najlepiej ze screenem.
Obrazek
Star Citizen: https://www.starcitizen-hub.pl
Polska grupa Baldur's Gate 3: https://www.facebook.com/groups/baldursgate3.polska
Twitter: https://twitter.com/SwordCoastPL

Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę.
Awatar użytkownika

Lynn
Włóczykij
Włóczykij
Posty: 8
Rejestracja: 26 lip 2015, 20:27
Skąd: Lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Półelf
Podziękował: 1 raz
Doceniony: 1 raz
Status: Offline

Krasnoludy - podrasy?

Postautor: Lynn » 16 wrz 2015, 20:31

Aa no tak, gdzieś mi mignęła wiadomość o tym, że nie macie dostępu do kampanii, zapomniałem o tym. Pamiętam jak tworzyłem przygody w NwN i szczerze powiedziawszy dupy nie urywały, ale było to spowodowane tym, iż byłem młokosem i wydawały mi się nieintuicyjne. Wiecie może czy SCL będzie miał wsparcie modderskie? Nie chodzi mi konkretnie o tworzenie modów, a o możliwość ich implementacji.

Baldur's Gate 3D + wybory moralne, to to na co czekałem latami. Chociaż zawsze myślałem, że wyjdzie w postaci NwN 3, ale nie narzekam. Mam nadzieję, że w grze zostanie położony nacisk na wybory i ich konsekwencje. Czy tylko mnie to rajcuje? Hueh.

Kaska już jest, ale póki co na inne rzeczy, chociaż mam cichą nadzieję, że w następnym tygodniu popłynie jakiś dodatkowy hajs, wtedy beż żadnego zawahania zakupię grę. Właśnie, jedno "ale".. mój komputer ma już trochę lat, na Steamie wymagania są większe aniżeli na stronie GamesRepublic
► Pokaż Spoiler

i kwestia jest taka - czy macie nowiusieńkie sprzęty? Czy macie starsze i gra Wam wyśmienicie chodzi??

Tak w ogóle to dzięki za pomoc, problem rozwiązany, przydałby się system piw, aby komuś podziękować ^^
You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world.
Awatar użytkownika

Sarr
Wędrowny Czarodziej
Wędrowny Czarodziej
Posty: 71
Rejestracja: 20 lut 2015, 2:53
Skąd: The Planes
Płeć: Mężczyzna
Rasa: Człowiek
Podziękował: 11 razy
Doceniony: 6 razy
Kontakt:
Status: Offline

Krasnoludy - podrasy?

Postautor: Sarr » 17 wrz 2015, 15:01

Lynn pisze:Źródło posta Aa no tak, gdzieś mi mignęła wiadomość o tym, że nie macie dostępu do kampanii, zapomniałem o tym. Pamiętam jak tworzyłem przygody w NwN i szczerze powiedziawszy dupy nie urywały, ale było to spowodowane tym, iż byłem młokosem i wydawały mi się nieintuicyjne. Wiecie może czy SCL będzie miał wsparcie modderskie? Nie chodzi mi konkretnie o tworzenie modów, a o możliwość ich implementacji.
Zdecydowanie SCL ma przyjaźniejsze narzędzia :). Ale też o wiele prostsze póki co, nie nastawiaj się na tak wiele możliwości, to zupełnie innego typu gra, skierowana do wszystkich graczy, a nie tylko maniaków D&D :). I myślę że robi tę robotę naprawdę świetnie. Co nie zmienia faktu, że widzę ogromną pracę nad grą cały czas... jestem członkiem Design Council, na naszym ukrytym forum developerzy stale proszą nas o rady i sugestie.

Wsparcia modderskiego raczej nie będzie, gdyż gra jest mocno oparta na trybie online i zapewne offline w ogóle się nie uruchomi. W tym przypadku to trochę tak, jakby chcieć modować grę MMO - nie można na to pozwolić, bo ważny tu jest balans i to, by wszystko zawsze działało, nie wysypywało klientów, nie piętrzyło bugów. Ale uwierz mi, że to co można zrobić przy pomocy narzędzi Mistrza Podziemi to nadrabia. Tu jest po prostu bardziej D&D - możesz odgrywać postacie jeśli chcesz, więcej się dzieje w wyobraźni i emocjach niż koniecznie modami.

Lynn pisze:Źródło postaBaldur's Gate 3D + wybory moralne, to to na co czekałem latami. Chociaż zawsze myślałem, że wyjdzie w postaci NwN 3, ale nie narzekam. Mam nadzieję, że w grze zostanie położony nacisk na wybory i ich konsekwencje. Czy tylko mnie to rajcuje? Hueh.
To nie będzie NwN 3, choć jak ktoś mądry napisał - gracze SCL zapewne podzielą się na 2 grupy: tych, którzy będą grali zręcznościowo, taktycznie, oraz tych, którzy pragnęli będą zrobić z tej gry Neverwinter Nights. Obie te grupy jednak powinny znaleźć coś dla siebie. Warto by jednak pamiętały, że Sword Coast Legends to odrębna gra, odrębny klimat. To nie Diablo, nie NwN. To coś innego, krok w innym kierunku, łączący cechy pierwszych Baldur's Gate, Neverwinter Nights, oraz... prawdziwego D&D?... ;) Chyba można by tak to określić...

Lynn pisze:Źródło posta Kaska już jest, ale póki co na inne rzeczy, chociaż mam cichą nadzieję, że w następnym tygodniu popłynie jakiś dodatkowy hajs, wtedy beż żadnego zawahania zakupię grę. Właśnie, jedno "ale".. mój komputer ma już trochę lat, na Steamie wymagania są większe aniżeli na stronie GamesRepublic (...)

i kwestia jest taka - czy macie nowiusieńkie sprzęty? Czy macie starsze i gra Wam wyśmienicie chodzi??

Tak w ogóle to dzięki za pomoc, problem rozwiązany, przydałby się system piw, aby komuś podziękować ^^
No właśnie tutaj jestem lekko rozczarowany :(. Gra (w pre-release buildzie) potrafi być wymagająca na najwyższych detalach. Myślę że później ją zoptymalizują, ale cóż, faktycznie są tu wyjątkowo dopracowane szczegóły. Jeśli zwalniało Ci Dragon Age: Origins, to ta gra również będzie Ci chrupać. Jeśli chodziło ładnie, na pewno znajdziesz odpowiednie ustawienia. Dlatego niezmiennie zachęcam.

Aha, gdybyś kupował, bylibyśmy wdzięczni gdybyś kupił u "nas" - mielibyśmy z tego 15% na fundusz strony :).
Jeśli więc zechcesz nas wesprzeć, użyj tego linka lub banerów w Portalu: https://swordcoastpl.gamesrepublic.com/ Cena identyczna. Niestety wypłata wymaga 10 sprzedanych gier, ale może jeśli gracze nas wesprą, z czasem się uzbiera... Obecnie po prostu lecimy z własnej kieszeni.

A system piw to super pomysł :). Będę o tym pamiętał, jak tylko pojawi się sposobność, implementujemy.
Obrazek
Star Citizen: https://www.starcitizen-hub.pl
Polska grupa Baldur's Gate 3: https://www.facebook.com/groups/baldursgate3.polska
Twitter: https://twitter.com/SwordCoastPL

Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę.

Szybka odpowiedź

Zmień wielkość liter: 
   

Wróć do „Sword Coast Legends - Rasy i Klasy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: W tej chwili wszyscy Bohaterowie są na wyprawach. Zdarzają się jednak podróżni... i 1 gość