Witam,
DO ADMINOW: Proponuj stworzyć grupę dla MG i ukryć ten temat przed graczami
Jako, ze nie widzę żeby tłum ludzi się rzucał do prowadzenia, pozwolę sobie na rozpoczęcie tematu w którym MG będą sobie podrzucać praktyczne wskazówki odnośnie trzymania balansu i dobrego poziomu wyzwania w grze.
Zacznę od kilku slow do MG i Graczy, a mianowicie, o tym jak system działa:
MG ma pewna pule punktów do wykorzystania (max 120). Owe punkty regenerują się z czasem, kiedy gracze coś zabija lub rozbroi. Punkt sie traci jak gracz zginie (zerują się jak wszyscy padną).
Punkty można wydać na rożne akcje, m.in: podsinienie poziomu potwora, zwiększenie poziomu wyzwania spotkania, stworzenie pułapki (i utrudnianie jej wykrycia/rozbrojenia), przywołanie potworów.
Za podejmowanie działań odwrotnych do w/w można punkty zyskać, tzn, za zmniejszanie poziomu potworów, usuwanie ich, zmniejszania poziomu spotkań, usuwanie pułapek, itp.
Punkty zwykle nie stanowa problemu, o ile MG nie jest zbyt ambitny i jego aktywność w ich wykorzystaniu można opisać jako "średnia". Jest jednak kilka sztuczek aby zyskać aktywnie punkty:
- zanim gracze zabija potwora (jak ma jakieś 5-10% życia i zaraz padnie) odbierz mu poziom (demote)
- Zanim usuniesz potwora, zmniejsz mu poziom (demote)
- Zwróć uwagę na to jak gracze się poruszają - czasami nie odkrywają wszystkich pokoi, a te które maja spotkania maja "zamrożone" punkty. Jeśli widzisz ze gracze lecą do wyjścia na niższy poziom, rzuć im coś co ich na chwile zatrzyma i usuń spotkania które pominęli.
- [Info niepewne - muszę potwierdzić] Neutralne lub przyjazne potwory uruchamiają spotkania. Tzn ze kosztem 5 punktów można uruchomić spotkanie które można lepiej zaplanować / usuwając i zmniejszając poziomy potworów zyskać więcej punktów niż po prostu usuwając spotkanie.
A poniżej garść rad:
- Jeśli widzisz ze gracze zaraz zgina, lepiej wycofać potwory (chyba ze jesteś fanem realizmu)
- Ciekawa opcja jest "drużyna MG" - grupa przeciwników, która przyłącza się do graczy. Mozna w ten sposób dopełnić braki w ekipie graczy
- Przy dużych lub trudnych lochach polecam wpleść co 2-3 poziomy kupca, zeby gracze zrzucili sprzęt i odkupili miksturki
- Wpisanie /s przed wypowiedzią sprawie ze wypowiada się zaznaczona istota (działa tez u graczy, wtedy text pojawia sie nad postacią gracza)
Parę slow na temat grup potworów:
- coś takiego jak równowaga w ilości / jakości potworów NIE ISTNIEJE! Sa ekipy (jak np nieumarli) które maja pełen przekrój możliwość, od zombie, szkieletów przez wampiry, nekromantów po licza, a są ekipy (np. Gilded eye) mające 4 (!) jednostki z których najmocniejsza kosztuje tylko 25 pkt (!)
- Również w ramach grupy czy kategorii punktowej równowaga nie ma miejsca i każdy MG musi to sam przetrawić. Przykład: Lord wampir za 100 pkt z podniesionym poziomem (razem koszt 140 pkt) prezentuje o wiele mniejsze zagrożenie niż 4 ulepszone demony (12 pkt za sztukę plus 4 za ulepszenie czyli razem 16 x 4 =32 pkt). A wiec pamiętaj drogi MG - punkty nie obrazują poziomu zagrożenia, są tylko abstrakcyjna wartością.
- Proponuje każdemu MG stworzenie 7-mio poziomowego lochu gdzie przetestuje wszystkie potwory, to naprawdę daje wgląd w to co można graczom zaserwować.
- Pamiętajcie, ze taktyczne zasady tycza sie tak samo potworów jak i graczy. Puszczenie ekipy 10 magów za 120 pkt skończy sie raczej maskra jak nie będą mieli osłony, ale zróżnicowana ekipa złożona z 2 wojowników, 2 łuczników, 2 kapłanów, 2 magów i 2 złodziei (wszystko po 12 pkt razem 120) stanowi dużo większe wyzwanie.
- Uważajcie na przedmioty przywołujące potwory, zwłaszcza jak robicie to w środku walki - mogą w ciągu chwili ekstremalnie przechylić skale w stronę potworów
- To dosc oczywiste, ale kombinujcie jak tylko się da, zachodźcie graczy od tylu, róbcie dywersje, wciągajcie ich w komnaty itp - niech czuja ze graja przeciwko człowiekowi a nie AI. Zmuście ich do stosowania taktyki, dogadywania sie - niech stanowią drużynę, a nie zbiór indywidualności.
Także drodzy MG, jeśli macie jakieś przemyślenia, pomysły lub praktyki które wydaja wam sie istotne aby sie nimi podzielić - piszcie, koniec końców chodzi o to abyśmy wszyscy - i MG i gracze wyciągali z gra jak najwięcej zabawy
Porady dla MG
Wsparcie
-
- Włóczykij
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 paź 2015, 5:50
- Skąd: ZG
- Płeć: Mężczyzna
- Rasa: Półelf
- Podziękował: 2 razy
- Status: Offline
Odp: Porady dla MG
Zauważyłem, że na niskich lvl gracze prą naprzód byle do wyjścia lub komnaty z bossem, omijając pokoje. Warto w tym miejscu ukryć ostatni pokój ustawiając suwaczek na hard, dopiero po wyczyszczeniu lochu, zazwyczaj kieruje(np zostawiając krew na podłodze lub opętując mobka) świadomie graczy do miejsca, które zostało już przez nich odwiedzone.
Sugeruje także nie używać ognika; sami gracze zwrócili mi na to uwagę, że byli w pewnym sensie przygotowani na X zdarzenia, jak zaczynałem koło nich latać
ps fajna zabawa jako MG
Sugeruje także nie używać ognika; sami gracze zwrócili mi na to uwagę, że byli w pewnym sensie przygotowani na X zdarzenia, jak zaczynałem koło nich latać
ps fajna zabawa jako MG
-
- Wędrowny Czarodziej
- Posty: 71
- Rejestracja: 20 lut 2015, 2:53
- Skąd: The Planes
- Płeć: Mężczyzna
- Rasa: Człowiek
- Podziękował: 11 razy
- Doceniony: 6 razy
- Kontakt:
- Status: Offline
Odp: Porady dla MG
Witajcie. Po przemyśleniu sprawy nie ukrywamy tego wątku, ponieważ same porady dla Mistrzów Podziemi dotyczą wszystkich graczy, sporne jest także czy psują rozgrywkę komukolwiek - Mistrzowie Gry od zawsze stosują takie czy inne triki i metody, aby graczom grało się po prostu lepiej.
Mimo to oznaczyłem dział w sposób humorystyczny, jako potencjalnie zawierający spoilery.
Grupa dla Mistrzów Podziemi - pomysł jak najbardziej fajny, niestety wielu latach doświadczeń z prowadzeniem forów i społeczności, własnych gildii itd, przy obecnie dość niskiej aktywności wiem że nie ma to większego sensu. Zwyczajnie ludzie, poza nielicznymi wyjątkami, nie będą się do tej grupy zgłaszać. Poza tym obecnie zależy nam by goście (osoby niezarejestrowane) przeglądający to miejsce mogli znaleźć również takie, nieco głębsze techniczne informacje.
W miarę rozwoju tego miejsca grupa dla Mistrzów Podziemi może okazać się jednak rozwiązaniem dobrym, przemyślimy to więc jeszcze nie raz.
Natomiast temat farmingu... No cóż, jesteśmy społecznością z dużym kredytem zaufania od N-Space. Farming, jak wiadomo, jest swego rodzaju nadużyciem wobec gry, oszustwem, które może zniszczyć nie tylko frajdę ze znajdowania przedmiotów przez nie-farmujących graczy, ale i nieracjonalnie wywindować ceny w Targowisku. Co można by określić jako "niszczenie ekonomii". Myślę że to zrozumiałe.
Zawsze możecie się o tym informować prywatnie, ale mimo wszystko, ja farmingu nie polecam, wręcz odradzam każdemu. Nawet w ramach poszerzania wiedzy o Sword Coast Legends.
----------- EDIT 31.10.2015 22:06------------
@Fenikson: więc zrobione. Wkrótce opiszemy swoje stanowisko w tej sprawie, tak by nowi gracze wiedzieli.
W przyszłości, gdy forum będzie już dość obszerne, myślę że można by zaryzykować takie rozmowy w Karczmie pod Zakutym Łbem. Delikatnie mówiąc, nie jestem zwolennikiem cenzury... No ale zdajecie się na wtedy na kapryśne wyroki Inwkizycji. Choć prawdę powiedziawszy, Inkwizytorzy nie powinni być bywalcami takich przybytków.
Mimo to oznaczyłem dział w sposób humorystyczny, jako potencjalnie zawierający spoilery.
Grupa dla Mistrzów Podziemi - pomysł jak najbardziej fajny, niestety wielu latach doświadczeń z prowadzeniem forów i społeczności, własnych gildii itd, przy obecnie dość niskiej aktywności wiem że nie ma to większego sensu. Zwyczajnie ludzie, poza nielicznymi wyjątkami, nie będą się do tej grupy zgłaszać. Poza tym obecnie zależy nam by goście (osoby niezarejestrowane) przeglądający to miejsce mogli znaleźć również takie, nieco głębsze techniczne informacje.
W miarę rozwoju tego miejsca grupa dla Mistrzów Podziemi może okazać się jednak rozwiązaniem dobrym, przemyślimy to więc jeszcze nie raz.
Natomiast temat farmingu... No cóż, jesteśmy społecznością z dużym kredytem zaufania od N-Space. Farming, jak wiadomo, jest swego rodzaju nadużyciem wobec gry, oszustwem, które może zniszczyć nie tylko frajdę ze znajdowania przedmiotów przez nie-farmujących graczy, ale i nieracjonalnie wywindować ceny w Targowisku. Co można by określić jako "niszczenie ekonomii". Myślę że to zrozumiałe.
Zawsze możecie się o tym informować prywatnie, ale mimo wszystko, ja farmingu nie polecam, wręcz odradzam każdemu. Nawet w ramach poszerzania wiedzy o Sword Coast Legends.
----------- EDIT 31.10.2015 22:06------------
@Fenikson: więc zrobione. Wkrótce opiszemy swoje stanowisko w tej sprawie, tak by nowi gracze wiedzieli.
W przyszłości, gdy forum będzie już dość obszerne, myślę że można by zaryzykować takie rozmowy w Karczmie pod Zakutym Łbem. Delikatnie mówiąc, nie jestem zwolennikiem cenzury... No ale zdajecie się na wtedy na kapryśne wyroki Inwkizycji. Choć prawdę powiedziawszy, Inkwizytorzy nie powinni być bywalcami takich przybytków.
Star Citizen: https://www.starcitizen-hub.pl
Polska grupa Baldur's Gate 3: https://www.facebook.com/groups/baldursgate3.polska
Twitter: https://twitter.com/SwordCoastPL
Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę.
-
Autor wątku - Zawadiaka
- Posty: 16
- Rejestracja: 23 paź 2015, 23:58
- Płeć: Mężczyzna
- Rasa: Człowiek
- Doceniony: 4 razy
- Status: Offline
Odp: Porady dla MG
@Sarr - usun smialo no harm done, zostaw natomiast co ponizej:
Farming w SCL - zapraszam na priv jesli ktos jest zainteresowany.
UWAGA: moze to popsuc nieco zabawe z gry, gdyz wykorzystujemy do tego braki w balansie gry.
Z racji checi utrzymania dobrej zabawy dla wiekszosci graczy, nie bede upublicznial tego sposobu.
Farming w SCL - zapraszam na priv jesli ktos jest zainteresowany.
UWAGA: moze to popsuc nieco zabawe z gry, gdyz wykorzystujemy do tego braki w balansie gry.
Z racji checi utrzymania dobrej zabawy dla wiekszosci graczy, nie bede upublicznial tego sposobu.
Wróć do „Sword Coast Legends - Mistrzowie Podziemi”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: W tej chwili wszyscy Bohaterowie są na wyprawach. Zdarzają się jednak podróżni... i 2 gości